دانلود پاورپوینت

دانلود فایل های پاورپوینت و ppt pptx doc docx df مقاله

دانلود پاورپوینت

دانلود فایل های پاورپوینت و ppt pptx doc docx df مقاله

معماری بیونیک

معماری بیونیک

این مطلب در مورد معماری بیونیک و در 27 صفحه می باشد و در آن به بحث معماری بیونیک و الهام از طبیعت، نمونه های معماری و روابط آن پرداخته شده است و در ادامه مطلب قسمتی از متن آورده شده است:

واژه بیونیک نخستین بار توسط سرگرد جک استیل ،افسر هنگ هوانوردی ارتش امریکا،به کار برده شد.وی علم سیستمهایی را که شالوده ی آنها سیستمهای زنده است یا خصوصیات سیستمهای زنده را دارند یا به سیستمهای زنده می مانند را علم بیونیک نامید.

معماری بیونیک و الهام از طبیعت:
...بشر از ابتدا سعی کرده برای ساخت و طراحی مکانها و وسایل مورد نیاز خود از طبیعت و محیط زیست اطراف خود الهام گیرد.به عنوان مثال  ساختمان بدن خفاش برای لئونادو داوینچی ایده ای بود که بتواند ماشین پرنده را طراحی کند یا نیروی عضلانی و در عین حال سرعت زیاد دلفین ها جرقه ای برای ساختمان زیر دریایی بود یا تارهایی که عنکبوتها می بافند برای ساخت نمایشگاه مونترال ، اثر فرای اتو ، به کار گرفته شد.
.... معماری را می توان علم حیات مصنوعی نامید، علمی مانند آنچه در جهان طبیعت ونظام تکرار  و پاسخ اصول بیولوژیکی و ژنتیکی اتفاق می افتد.
.... معماری بارها از ساختار ها و اشکال طبیعی و طبیعت الهام گرفته است که اخیرا این روند بیشتر در  منطق درونی و مورفولوژی پروسه های طبیعی دیده می شود تا ظاهر آنها....
ذهنیت بیونیک و ارگانیک مهمترین روند قرن بیستم بوده و سالیوان،رایت و لوکوربوزیه همگی روی تشابهات بیولوژیکی کار می کردند...
...جنبش معماری بیونیک شکل چهار ضلعی و  منتظم ساختمانهای سنتی را برای پدید آوردن ساختمانهای بیولوژیکی و جهان طبیعی نفی می کند.نتیجه ی این دیدگاه مجموعه ای از ساختمان های منحصر به فرد با قالبهای بیولوژیکی و ریاضی می شود...
آثاری که به سبک بیونیک طراحی شده اند:
از جمله آثار سانتیگو کالاتروا که به این سبک طراحی شده (با الهام از آناتومی انسان)می توان برج تورنینگ توروسو(turning torso) موزه هنر میلواکی(milwaukee art museum) ،شهرک علوم و فنون (city of art&sciences)و ساختمان آسمان نمای آن که هر یک به نوعی از طبیعت الهام گرفته اند.
دیگر آثار این سبک عبارتند از:
_برج بیونیک( bionic tower )
_دروازه جهان( arc of world) اثر  گرگ لین از پیشگامان معماری بیونیک
_ساختمان ضد دود (anty smoge) اثر ونسان کالیباوت
_برج فراز پل رابلینگ (ascent at robling bridge) اثر دانیل لیبسکیند
_مرکز تجاری بیرمنگام(selfridges)

 

خرید و دانلود | 2,700 تومان گزارش تخلف به پلیس سایت

برای دانلود و یا کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.